Alm24-2: Allmänlydnad I

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är cropped-logo-Lund.png

Allmänlydnad I

Kursupplägg: Kursen omfattar 6 tillfällen varav eventuellt något tillfälle i vår inomhushall.
Vi kommer att ha 8 hundar på kursen

Kurstillfällen: Kursen hålls på onsdagar med start 4/9, 11/9, 18/9, 25/9, 2/10 och 9/10, varje tillfälle är 18.30-20.45.

Lokaler: Kursen hålls utomhus, utom sista gången då vi är i vår inomhushall. Teoripass
hålls i klubbstugan, hundar får naturligtvis följa med in.

Innehåll och inriktning: Vi blandar teori och praktik vid varje tillfälle. Kursen riktar sig till dig som har en hund äldre än 6 månader och vill få hjälp med allmänlydnad. Saker som ingår är bland annat kontakt, uppmärksamhet och ”vi-känsla”, val av lämplig belöning för olika moment, kommandon som sitt, ligg och ”stanna kvar”, inkallningsträning, hantering så som tandvisning och att känna igenom tassarna, vi kommer också träna på hundmöten.

För dig som är intresserad av fortsatt träning och eventuell framtida tävling kommer vi att ge inblick i olika tävlingsmoment. Inga förkunskaper krävs.

Förslag på lämplig litteratur: (ej obligatoriskt och ingår ej): Maria Brandel: Bäst var dag; Inki Sjösten Allmänlydnad; Yrsa Franzen-Görnerup: Vardagslydnad.

Krav för deltagande: Hunden skall vara minst 6 månader samt vara vaccinerad enligt SKK:s bestämmelser. Föraren skall vara medlem i Lunds Brukshundklubb.

Instruktörer: Sara Brockstedt, allmänlydnadsinstruktör
Hjälpinstruktör: Susanne Schönbeck

Frågor? Skickas till sara.brockstedt@telia.com

Anmälan: görs via formuläret på hemsidan

Kursavgift: 1 980 kr och inkluderar kursfika. Avgiften betalas in på pg 43 47 42-3 EFTER ni mottagit bekräftelse om plats på kursen. Glöm inte att ange förarens namn och ”Allmänlydnad I” på inbetalningen.

Varmt välkomna!